როცა ადამიანი, მხოლოდ, თავისი თავის იმედად რჩება…


რეკლამა, მართლაც რომ, კაცობრიობის ერთერთ უმნიშვნელოვანეს მიღწევად შეიძლება ჩაითვალოს და მასზე, უფრო სიღრმისეულად ვისაუბრებ მომავალში გამოქვეყნებულ პუბლიკაციებში. ახლა კი მინდა ყურადღება გავამახვილო მშრომელი, მონდომებული და საზრიანი ადამიანების მცდელობაზე თვითონვე შეიქმნან, თავიანთთვის, სამუშაო ადგილები, გაიუმჯობესონ არსებული სიტუაცია, ყურადღება მინდა გავამახვილო მათზე, ვინც ყველანაირად ცდილობს თავი გაიტანოს მანამ, მაინც, სანამ მათამდეც მიაღწევს ზოგზოგების მხრიდან მრავლად დარიგებული ”ფოჩიანი” საარჩევნო დაპირებები თუ ზღაპრები უზრუნველ ცხოვრებაზე, ოქროს კოშკებზე, სანამ სხვებთან ერთად ისიც მიიღებს ასერიგად ნანატრ მეტ სარგებელს, სანამ, მათ ცხოვრებაშიც, დადგება უკეთესი დღეები, რაშიც უფრო ღვთის იმედი აქვთ, ამიტომაც ცდილობენ ”ხელი გაანძრიონ” და ცხოვრება გაიუმჯობესონ.

ვფიქრობ, ბევრს შეუნიშნავს სხვადასხვა სახისა და ხასიათის სარეკლამო განცხადებები ელექტროგანათების ბოძებზე, სამშენებლო სამუშაოების შემომსაზღვრელ ღობეებზე, ჯიხურებზე, საინფორმაციო სტენდებზე და, ალბათ, ცოტა თუ დაფიქრებულა იმაზე თუ რაოდენ რუდუნებითა და მონდომებით ამზადებს ხალხი ამ ე.წ. ”სარეკლამო ბანერებს”, რათა თავიანთი პატიოსანი შრომით თავის გატანა თუ ოჯახის შენახვა შეძლონ და როგორი იმედებით აკრავენ ამ ერთფეროვან,  თაბახის ფურცლებზე დაწერილ თუ დაბეჭდილ ინფორმაციებს, რომლებიც, დღეს, თითქოსდა, მოქცეულან ფერადფერადი წინასაარჩევნო რეკლამების ჩრდილქვეშ. წავიკითხავთ, ხოლმე, ამ მოკრძალებულ რეკლამებს ”Windows”-ის დაყენებაზე, კომპიუტერის დიაგნოსტიკაზე, აბიტურიენტებისა და მოსწავლეების სხვადასხვა საგნებში მომზადებაზე, დამლაგებლისა ან ბავშვის მომვლელად საკუთარი შრომის შეთავაზებაზე თუ სხვა, მსგავსი სახის, ინფორმაციებს და, ძალაუნებურად, ჩავფიქრდებით – ნეტავ, როდის დადგება ის დღე, როცა, მავანნი თუ ძლიერნი ამა ქვეყნისა, ამ სახის რეკლამებში, მართლაც რომ, მეტს დაინახვენ? დღეს კი… დღეს კი ისინი, ჯერ კიდევ, ვერ ამჩნევნ ამას, მხოლოდ და მხოლოდ იმის გამო, რომ მათი ჩამუქებულმინებიანი ჯიპებიდან, სხვა ძვირადღირებული ავტომობილებიდან თუ შავი სათვალეებიდან არ სჩანს ყოველივე ეს…

დიახ, ვისაც ხელი არ მიუწვდება ძვირადღირებულ რეკლამებზე ტელე-რადიო სივრცეში, ვინც ვერ ახერხებს ინტერნეტ სივრცის გამოყენებას თავიანთი შრომის პოპულარიზებისათვის და მოსახლეობისადმი შეთავაზებას, ისინი ასე მოკრძალებულად და მოკრძალებულ ადგილებში გააკრავენ, ხოლმე, ინფორმაციებს რიგ შეთავაზებებთან დაკავშირებით და იმედიანად ელოდებიან გამოხმაურებებს…

დღეს, ქუჩაში სეირნობისას, შევჩერდი რამოდენიმე ელექტროგანათების ბოძთან. ვხედავ ერთ-ერთი ოპოზიციური პარტიის საინფორმაციო-სარეკლამო ფურცელებს, რომლებიც სათუთად იყო გაკრული ამ ბოძებზე. წავიკითხე ეს, საკმაოდ ემოციურობით გადმოცემული, ინფორმაცია, თუმცაღა, მათ უკან, უკვე, ვეღარ იკითხებოდა და არ სჩანდა ის ინფორმაციები, რომლებიც, მანამდე, მთელი იმედებით გააკრეს სხვადასხვა თვითდასაქმებულებმა. დიახ, ამ ადრინდელ, ზოგისათვის უმნიშვნელოდ ქცეულ განცხადებებს, ისე გადააფარეს პოლიტიკური მოწოდება თუ მიმართვა, არც კი დაფიქრებულან, რაოდენ შეიძლება უჭირდეს მას, ვის რეკლამებსა და იმედებს ასე უცერემონიოდ მიაფურთხეს…

საინტერესოა, ვის, როდის და რატომ ახსენდება, ხოლმე, ხალხი, მათი გაჭირვება თუ მათზე ზრუნვა?

P.S. (UPD 24.09.2012): და, ამასობაში, გამოჩნდა მმართველი პარტიის მაჟორიტარების წინასაარჩევნო პლაკატები. ისევ მივედი ელექტროგანათების ერთ-ერთ ბოძთან, სადაც შევნიშნე ნაციონალების დეპუტატობის კანდიდატის პლაკატი. ეჰ, ისევ იგივე სურათი და, ამ შემთხვევაშიც, თვითდასაქმებულებს ასევე კარგა გვარიანად მიაფურთხა პლაკატების გამკვრელმა… და სლოგანმა, ”მეტი სარგებელი ხალხს”, დაივიწყა ხალხი…

edi (163x156, 30Kb)
ედნარ მგელაძე (Ednar Mgeladze: My fotos and internet-coordinates)

About Edi Line

I’m Ednar Mgeladze. I live in Tbilisi, Georgia. I'm blogger

Posted on 16/09/2012, in არჩევნები, ბლოგერის ჟურნალისტური ხედვა. Bookmark the permalink. დატოვე კომენტარი.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / შეცვლა )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / შეცვლა )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / შეცვლა )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / შეცვლა )

Connecting to %s

%d bloggers like this: